Scenskolan FEJM

Scenskolan FEJM är en originell scenskola. Här skapar vi unik och relevant scenkonst för unga idag. Scenskolan Fejm startade 1984 och har sedan dess verkat för Botkyrkas barn och ungas rätt till kultur. På Fejm träffar du andra barn och ungdomar som har samma intressen som du och tillsammans skapar vi en rolig och kreativ miljö.

FEJM är en produktionsinriktad scenskola som jobbar för att utveckla din talang med slutmålet att stå på scen. Du får tidigt känna hur det är att vara med i en riktig produktion - från idé till premiär. Vi sätter upp minst 1 föreställning varje år per åldersgrupp.

Varje termin jobbar Scenskolan Fejm mot en större produktion där man värnar om varje deltagares delaktighet och skaparglädje. Scenskolan Fejm är till för barn och ungdomar mellan 5-20 år och vuxna med funktionsnedsättning. Vi har ordinarie kursverksamhet på eftermiddag/kvällstid och kursverksamhet i skolan som löper hela terminerna. Vi har också kortare kursverksamhet och workshops.

Vi är ett konstnärskollektiv för dig som är ung och vill skapa, tänka och samtala om allt. Här finns en gemenskap och en möjlighet att testa och utveckla dina egna ideér.

Vill du göra något som inte finns som kurs hos oss, så skapar vi förutsättningar för dig.

Hos oss är ingenting omöjligt!

Scenskolan FEJM bedrivs av ABF Botkyrka-Salem med stöd av Botkyrka kommun.