• Skribentens bildABF Botkyrka-Salem

Senaste uppdateringen - Sebastian Flygar klargör hos Radio Botkyrka

ABF Botkyrka-Salems ombudsman/chef, Sebastian Flygar besöker Radio Botkyrka (91.6) för en uppdatering om vad som hänt sedan senaste intervjun.

Finns det dömda bland kommunens nyrekryterade fritidsledare? Hur gjorde kommunen för att sätta en felaktig bild av ABF Botkyrka-Salem? Hur drabbas folkbildningen i Botkyrka? Vad ser Sebastian Flygar för lösning till situationen?

”Kommunen har tagit över de här verksamheterna och har varit ute och sagt att man genomför rekryteringsprocesser, gedigna och så. Och menar ju då att vi inte skulle ha gjort det. Vilket vi naturligtvis har gjort. Men antalet personer med domar om man tittar för perioden för fritidsgårdar i kommunen, är fler än sju… Om kommunen nu ska vara konsekvent, så borde de stänga sina verksamheter omedelbart och tillsätta en extern utredning.”

– Sebastian Flygar Ombudsman ABF Botkyrka-Salem”

675 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg