Frågor & Svar

När får jag kallelse och faktura till min studiecirkel?

När du anmält dig till en cirkel får du en kallelse via e-post, post eller telefon. I vissa fall kan kallelsen komma nära startdatum eftersom det krävs att tillräckligt många har anmält sig för att cirkeln ska kunna starta. Med kallelsen följer en faktura på kursavgiften samt information om vad du eventuellt kan behöva ta med dig till cirkelns första tillfälle. Kursavgiften ska vara betald inför det första tillfället.

Vad gäller om jag behöver avboka min plats?

Om du avbokar din plats från och med den dag cirkeln/kursen startar eller avbryter ditt deltagande när en kurs, studiecirkel eller evenemang har startat är du skyldig att betala full avgift om avbrottet inte beror på egen sjukdom, flytt eller dylikt och detta ska vid behov kunna styrkas.

Vad händer om studiecirkeln ställs in?

Vi kan tvingas ställa in en kurs, studiecirkel eller evenemang före startdatum. Du har då rätt att återfå hela den avgift som du betalt. Det kan hända att cirkelledaren blir sjuk eller får förhinder under planerad cirkelperiod. Det vanliga är då att den inställda träffen/träffarna tas igen i slutet av cirkeln. Meddelande om detta sker får du vanligen via sms eller e-post.

Hur behandlar ni mina personuppgifter?

För att underlätta vår administration IT-behandlar vi dina personuppgifter. Informationen kommer inte, utöver vad som framgår nedan, att användas av andra än ABF. Vänligen meddela oss skriftligen om du motsätter dig sådan användning av dina personuppgifter.

Ångerrätt / Avanmälan

Vid anmälan har du rätt att ångra din anmälan genom att till oss meddela om detta inom 14 dagar från den dag som detta avtal ingås. Du kommer via e-post att få en bekräftelse på denna anmälan, i och med detta ha avtalet ingåtts och 14 dagars ångerrätt gäller. Du har då rätt att återfå hela den avgift som du betalt senast inom 14 dagar från den dag som du lämnat meddelandet. Förutom vad som gäller ångerrätten, så är anmälan till kurs, studiecirkel eller evenemang bindande. Vi tar ut en administrationsavgift på 150 kr om du ångrar din anmälan före startdatum.

Covid-19 och Vaccin-bevis

ABF ställer inga krav på vaccin-bevis. Det finns inte vaccinerade eller ovaccinerade deltagare, bara deltagare. Men det är viktigt för oss att skapa arrangemang som känns trygga för alla deltagare. Därför är vi nogranna att hålla avstånd till varandra samt använder handsprit. Handsprit finns alltid på plats i våra lokaler tillsammans med skyltar som påminner om att hålla avståndet och att inte komma om hen har symtom.